Antara
Luahan Rasa Tidak Puas Hati Pengguna P1 WiMax
Assalamualaikum,
Saya
salah seorang dari mangsa penipuan P1 wimax. saya telah menggunakan
perkhidmatan P1 Wimax selama 2 tahun. Selepas tamat tempoh 2 tahun tersebut,
saya telah membuat pemotongan tetapi saya tidak diberikan sebarang borang
pembatalan servis tetapi, pegawai yang bertugas meminta saya untuk membuat
panggilan ke pusat utama P1 Wimax di Kuala Lumpur untuk pembatalan. Setelah
membuat panggilan tersebut, pegawai berkenaan menyatakan bahawa akaun saya
sudah ditutup.
Lapan
bulan selepas itu, saya terkejut dengan pesanan ringkas di telefon bimbit saya
menyatakan yang saya perlu membuat pembayaran sebanyak Rm1580 kerana tidak
menggunakan perkhidmatan mereka tetapi tidak membuat pemotongan. Saya cuba
mendapatkan penjelasan dari pihak P1 Wimax tetapi pelbagai helah diberi. Saya
pergi semula ke Centre di Taman Daya Johor yang tidak memberi borang penamatan
perkhidmatan, tetapi perkara sama juga berlaku dengan memberi saya pelbagai
helah.
Saya
telah membuat aduan di SKMM, pihak P1 ada membuat panggilan. Tetapi memeranjatkan
saya apabila pegawai tersebut menyalahkan saya 100% dengan menyatakan saya
tidak merekod perbualan antara saya dan pegawai tersebut semasa membuat
penamatan perkhidmatan. Pada saya, itu bukan tanggungjawab saya tetapi lebih
kepada pihak P1 Wimax.
Setelah
saya TERTIPU oleh pihak P1, saya menyedari ada Page yang diwujudkan oleh mangsa
P1 Wimax di facebook. Ternyata ramai yang TERTIPU oleh pihak P1 Wimax.
Saya
memohon pada pihak berkuasa untuk mengambil tindakan sewajarnya kepada P1 Wimax
kerana mereka sehingga kini mengaut keuntungan dengan cara menipu. Kini, saya
sudah terperangkap di dalam CTOS dan sudah menyusahkan saya dalam urusan
pinjaman.
Pihak
Berkuasa Tolong Bertindak!
ini pula print screen contoh luahan pelanggan yang tertipu dengan P1 suck!!
Setakat ni celcom, maxis, digi takde pula nak blacklistkan pelanggan dalam CTOS sebab bila servis stop bill pun stop. acaner P1 gampang ni boleh buat perjanjian bodoh pula servis stop bill still berjalan walaupun internet takde sehinggakan mencecah puluhan ribu ringgit.
Ini satu bentuk penipuan dan penganiayaan pada rakyat Malaysia, mohon pihak berwajib ambil tindakan sebelum ramai lagi tertipu...malah dari apa yang gua tahu apabila nama kita clear dari CTOS ni, kita perlu menunggu dua tahun sebelum boleh membuat pinjaman semula..
Kita Sama2 menamatkan Perkhidmatan P1 Di Malaysia kerana menipu penggunaan berinternet.....Sebarkan dan Tutupkan perkhimatan P1 di Malaysaia...
BalasPadamyup sokong bro!
Padammemang penipu...jual ditepi jalan...they won't allow you to terminate. cara hantar bill pakai sms je. kita suruh dia terminate..dia kata dah terminate pun..service memang dah tkde pun..tapi dia masih hantar bill bulanan pakai sms..dari 129 sampai 2 ribu lebih...kita call tanya office kat mana..sorang kata kat PJ..sorang kata kepong ..sorang kata jalan imbi...payah nak hantar modem dia tu. malas nak layan..tak pernah ada service...all of a sudden dia nak saman kita pulak. banyak cantik cina celaka ni..macam mana dia dapat lesen to operate business. mesti ada org dalam makan rasuah ni..tu sebab dia bermaharajalela makan duit orang. lepas tu dia employ budak2 melayu untuk kutip hutang...kat orang melayu. celaka betul !!!
Padamlepas tu cam ne nk settle?
Padamaku pon kene gak ni..
x baya kene ctos..
tolong la melayu ngan melayu :)
panas dalam senyum ni..
saya pun dah terkena .......hari tu dia ada offer saya untuk upgrade line supaya laju sikit lah....saya pun setuju jadi harga dari rm49 dinaikakn kepada rm63....ok dia kata u tak payah bayar rm 63 kerana ada rebet rm 10....ok saya pun setujulah.....last2 sekali cukup bulan tengok bil dia caj juga Rm 63.....aku apa lagi call lah dia punya operator.....tapi macam sial tak mengaku kesalahan....walau apapun aku ingat rakaman percakapan dengan diaorang pada sekian2 hari bulan.....so mereka semak semula memang betul dia orang ada rebat rm 10 untuk aku punya akaun.....pengajarannya disini P1 penipu....no 2 kena ingat tarikh perbualan kita dengan operator......
BalasPadamNas Rul baru 2 tahun.Saya da lama tutup 6 tahun lepas.pulang modem bagai masa kerja di Johor baru.tup2 semalam masa lepak minum kat kedai mamak dapat kol dri p1 ada tunggakan 1500.hah tu yang harini dok cari artikel p1 menipu smpai sini :(
BalasPadamMmg tpu pn ckp line aren kepong de puii lh klu nk tpu owg tu agak2 lh ko ingt kte owg nie pe!bru pkai 2hari line cm siput b*** ckp pung pang pe pn xde!
BalasPadamSaya pun mangsa juga.. mmg mcm s..al
BalasPadamTetiba dpt msj ada hutang lg 1400
Saya pun baru tekena tahun nih..masa kontrak nk habis mcm hal.dah bayar dia ckp x bayar.last2 saya bayarlah 2 kali ade satu bulan tu.untuk bulan seterusnya saya bayar mcm biasa bila beberapa hari tiada sambunganinternet bila col dia ckp saya tak bayar.x kan nk bayar 2 kali lagi.terus stop mcm tu je..please yg terlibat kita bukak balik kes ni.sistem out...zero..dia punya center pun x de beberapa bulan sebelum saya stop.hanya pergi bayar kt tm je.nk mampuih agaknya.Diam kluar dgn nama webe.
BalasPadamp1 mmg sial menipu gampang anjing
BalasPadamaku pon kene byr lebih 700++ padahal mana dia dpt no tel baru aku ntah. dah berzaman punye cite. tibe2 call kata masuk kes mahkamah. ye ke? leh caye ke? ke aku abaikan je? smpai masuk mahkamah
BalasPadamPengguna tahun 2011. 6bulan guna.. Bila dah tak terbyr bil..sebab ada masalah family kat sabah.. Kat sabah mana ada coverage.. Tpaksa tinggal..tak lama tengok bil makin bertambah. Tiba2 sampai ribu.. Servis yang tidak masuk akal.. Buat apa kita bayar servis yang kita tidak guna.. Dah habis bulan line internet dah block.. Tapi bil jalan.. Duit haram..
BalasPadamP1 w1max ni ape bende? Sy tb² je dpt msg ckp surat saman akan sampai. Sila hadir ke mahkamah. Padahal Sy x tahu ape bende ni.. ni sampai sy google
BalasPadamAku baru tau yg call kita selama ini hanya lah orang biasa yang makan komisyen dia je nak capai target dia. So xperlu layan walaupun menyamar jadi polis atau mahkamah atau apa saja. Pedulikan. Biarkan dia ckp sorg2. Tu office yg kaut untung guna duit komisen
BalasPadam