Ahad, 4 Ogos 2013

7 tahun membusuk, Areil Sharon didakwa sudah mati


Sebuah berita mendakwa Areil Sharon telah mati.Seluruh Zionis Yahudi  di Israel didakwa mengalami kesedihan yang mendalam. Berita kematian tersebut datang dari Hospital Soroka Beer Sheva Israel .Areil Sharon Perdana menteri bertaraf pengganas yang telah membunuh warga Palestine.

Menurut doktor Ariel Sharon meregang nyawa setelah lebih dari 7 tahun membusuk dan  koma di hospital (setengah mati). Para doktor  yang khusus merawat Sharon ,mereka sudah melakukan yang terbaik,tapi Areil Sharon tidak sembuh-sembuh.

Sharon telah bertemu ajalnya pada  2 Ogos 2013. Warga Palestine menyebut Sharon adalah penjenayah  dan pembunuh . Pada tahun 2000-2002 Sharon telah membunuh lebih dari 9000 warga Palestine dalam  Intifadha yang pertama, pernah menggangu kedudukan dalam   Masjid Al Aqsa beserta tentara Israel serta melakukan operasi pembakaran Masjid Al Aqsa.

Walaupun berita kematian Sharon tersebut tersebar luas, terdapat juga berita yang menentang kebenaran berita tersebut, mereka  beranggapan berita itu palsu.Sementara itu   pada hari Khamis  ‘RIP Ariel Sharon di Halaman Facebook menarik hampir satu juta orang  ’likes’.

Posting itu menulis bermaksud “Pada sekitar 11:00 pada Kamis (1 Ogos 2013),Ahli Politik Ariel Sharon telah meninggal dunia. Ariel Sharon lahir pada 26 Februari 1928 di Kfar Malal. Walaupun dia  telah meninggal dunia  tapi tidak dilupakan. Tolong tunjukkan simpati anda dan  beri komen dan "like"

Ratusan penggemar  "tokoh Zionis berdarah" ini segera mulai menulis pesan belasungkawa di atas halaman Facebook, mengungkapkan kesedihan mereka bahawa ahli politik  zionis 85 tahun itu sudah mati. Dan seperti biasa, Twittersphere hiruk pikuk atas tipuan kematian itu.

Pada hari Jumaat ,2 Ogos  para penyokong Areil Sharon telah menafikan kematian itu. Ariel Sharon belum mati. “Dia hanya koma, dia masih hidup …

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive