Jumaat, 19 Julai 2013

Panassss!! Tok Guru Nik Aziz Di Larang Solat


Pengerusi NGO Kebajikan Rangkaian Bekas Tentera (KERABAT) Mejar (B) Yusoff Ali mempersoalkan tindakan pengurusan kem tentera Gong Kedak di Besut yang menurutnya menghalang mursyidul am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat daripada menunaikan solat di masjid kem tersebut.

Laporan Harakahdaily yang memetik kenyataan Yusoff menyebut, pengurusan kem pada awalnya membenarkan bekas menteri besar Kelantan itu diundang untuk menunaikan solat Maghrib di masjid tersebut pada malam tadi.
Namun pengurusan kem Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) itu bertukar fikiran di saat akhir, kata Yusoff yang menambah, tindakan itu mungkin dibuat atas arahan pihak atasan.

Katanya, perkata itu tidak sepatutnya dibuat kerana pemimpin Umno sebelum ini juga bebas mengunjungi masjid tersebut.

“Kita faham kerana pegawai di kem berkenaan semuanya kawan-kawan saya yang pernah khidmat bersama di TUDM sebelum ini, namun kerana tekanan atasan mereka tidak dapat berbuat apa-apa,” katanya seperti dipetik Harakahdaily.

Menurut laporan itu lagi, Masjid di kem Tentera Udara Diraja Malaysia itu mengadakan majlis berbuka puasa setiap hari sejak penamaan calon pada Jumaat lepas.

Sedangkan, masjid berkenaan sebelum ini tidak pernah membuat majlis berbuka puasa secara besar-besaran setiap hari, yang terbuka kepada penduduk tempatan, lapor lidah parti PAS itu lagi. ~ malaysiakini


p/s: inilah negara islam sampai orang nak solat kat masjid pun tak boleh dah, ke kat kem tu ada tulis hanya untuk orang umno sahaja? kalau nak solat pun di halang ini lebih teruk pada yahudi!!


1 ulasan:

  1. Putra Gunong Ledang

    Tahun depan tak yah laa balik raya....yang mesti berasak2 nak balik ni kenape...?? PLUS & PDRM pon tak pedulikan samada jam atau sesak ke tidak.....Pakai anggota RELA yang dah tua atau perot boncit atau terlalu muda BUAT APE..??? Seolah2 rakyat diperbodoh2kan oleh pihak berkuasa....Jadi, saya cadangkan, tahun depan kalo nak balek kampong tengok orang tua atau sedara, balek lah ssebelom raya atau selepas.....sama je...!! Atau, lepas solat sunat Hari Raya baru balek kampong.....dan PDRM dan kakitangan PLUS jangan ambek cuti.....RAKYAT DIDAHULUKAN.....Betul ke slogan ni...???? Kalo anggota PDRM tak mencukupi untuk mengawal traffic, gunakan ANGGOTA TENTERA.....buat macam dinegara2 lain saperti INDIA, PAKISTAN, PILIPPINES,....mereka ni menggunakan anggota tentera untuk mengawal jam atau keadaan traffik yang tak terkawal kerana ini boleh dianggap sebagai dharurat.....Kita kena belajar dari negara2 lain apa yang bagus dan ape yang tak bagus...Lagi satu nak pesan, orang2 Negeri Sembilan dan Melaka tu, jangan laa nak sebok2 balek raya cepat....bagi laa orang2 Johor balek dulu........Sama laa dengan orang2 Perak dan Pahang........Wallahualamm...!!!! Maaf dzahir batin & SELAMAT HARI RAYA.....

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive